torsdag 19 januari 2012

Porr äger?

Porrveckan är det och vi kör på som aldrig förr!
Många tankar kring porr är att det är något som är äckligt, kvinnoförnedrande och som kan ge falska förhoppningar kring sex. Och i vissa fall kan det vara det ja!

Ett exempel är från mitt egna nyår då jag och ett par vänner satt och kollade på porr (vi hade inget bättre för oss) och dom knullade med trosor och kalsonger på, ja dom KNULLADE. Kom och hela tjofaderittan.
Och då tänkte jag, hur kan det vara tändande för både killen och tjejen att ens spela in en sån porrfilm? Och för oss som kollade, det enda vi såg var ett par bröst som studsade lite upp och ner!

Det finns så sjukt mycket porr där ute.
Dvärgporr, black on white, SCAT, BDSM eller varför inte den klassiska "Fäbodjäntan".
Men hur tänker då andra kring porr? Här får ni ett par exempel från folk vi intervjuat.

"Jag tycker inte porr är så farligt, jag menar alla har inte jättebra fantasi, och många tänder faktiskt på att se folk ha sex. Jag kan kolla på porr och då är det inte något sjukt jag kollar på haha, utan sånt som jag skulle tända på i "det vanliga livet"
- Kille 17 år

" Jag gillar faktiskt inte porr. Tycker inte det är så sexigt att se en tjej bli brutalt påsatt och låtsas njuta av det också! Kan förstå dom som gör det för alla har ju sina egna åsikter men att ens tänka tanken att ha sex som i en porrfilm skrämmer mig."

- Tjej 18 år

"Porr äger! Det är asbra att se på om man inte har något bättre för sig eller om man är allmänt kåt och man inte bara vill runka. Och det finns ju all slags porr så man har ju världens utbud! Jag skäms inte för att säga att jag kollar på porr, vafan det är ju något alla killar gör någon gång i sitt liv! Det är tråkigt att folk har den synen de har men så länge ingen klagar på mig så är jag nöjd."

- Kille 18 år

Vad tycker ni läsare? Vi vet att ni läser så se till att få er röst hörd så att vi kan höra era egna historier kring porr!

2 kommentarer:

  1. Porr är väl upphetsande när man är på det humöret. Fast sen kan det ändå kännas känslokallt och tråkigt. Men är det snygga människor med så funkar det ju ändå. Själv föredrar jag mer "amatörporr" där folk faktiskt gillar det de gör. :)

    SvaraRadera
  2. "Amatörporr" var visst lördagens ledord och inte bara amatörporr utan porr i allmänhet är ju ganska likt idrott om man tänker efter. Det finns olika grenar/genrer, redskap kan förekomma och deltagarna blir oftast svettiga under tiden. Trots dessa likheter så är det ju oftast proffsen många helst vill se i idrottens värld och där många tycker att ett skott i krysset är bland det finaste som finns. Som tur är gillar inte alla fotboll och som amatör kan man ju göra lite som man vill;)

    SvaraRadera